Dizel Yakıt Basınç Sensörü Nedir? (Yakıt Yolu Basınç Sensörü - Common Rail)

Rail yakıt basınç sensörü, common rail sisteminde, yüksek basınç pompasının bastığı yakıtın basıncı ölçerek (algılayarak) ECU'ye bildirir. Common rail sisteminde yakıt basıncının ayarlanması bu sensörün sinyaliyle belirlenir. Yakıt basınç sensörü sistemin türüne göre iki farklı yerde olabilir.
a) Yüksek basınç pompasının üzerinde.
b) Rail borusunun (rampanın) üzerinde.

Yakıt basınç sensörününsinyalleri şu işler için kullanılır:
*Püskürtülen yakıt miktarının belirlenmesi.
*Püskürtme (enjeksiyon) başlangıcının belirlenmesi.
*Yakıt miktar ayar valfi veya basınç regülatörüyle birlikte, yakıt basıncının ayarlanması işleminde.
Yakıt basınç sensörü, piezodirençli tiptedir. Piezo tip basınç sensörünün soketinde genelde 3 adet pin bulunur.
*ECU'den +5volt besleme sinyali.
*ECU'ye bağlı eksi (şasi) hattı.
*ECU'ye giden voltaj sinyal çıkış hattı. Voltaj sinyali 0 ile 5 volt arasında değişir.
ECU, sensöre 5 volt besleme voltajı gönderir. Sensördeki piezo kristal elemanın direnç değeri, etki eden basınca göre değişir. Sensördekidirenç değişimi, uygulanan 5 voltluk voltajda değişim meydana getirir ve çıkış sinyali olarak ECU'ye gönderilir.
Sensörün Çıkış Sinyali:
*Motor çalışmıyorken yaklaşık 0,5 volt.
*Rölantide çalışıyorken yaklaşık 1,32 volt.
*Ani hızlanmalarda yaklaşık 3,77 volt. (Katalog değerleri referans alınmalıdır.)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Elektrikli Direksiyon Nasıl Çalışır (Çalışma Prensibi Nedir)

Manyetizma-Bobin-Elektromıknatıs-Marş Motoru ve Alternatör Temel Bilgiler

Seri Paralel ve Karışık Devrede Akım-Gerilim-Direnç Hesaplaması